::: CARA UNTUK MEMBUATKAN ORANG KLIK IKLAN ANDA

Labels: , , , , , , , ,






1) GUNAKAN REVERSE PSYCHOLOGY

Ini adalah dimana anda menggalakkan orang ramai melakukan perkara bertentangan dengan apa yang anda benar2 mahu mereka melakukannya.

 Sebagai contoh, jika anda mahu pelawat untuk klik iklan anda jangan suruh mereka klik, sebaliknya gunakan ayat"JANGAN KLIK SINI". Secara tidak langsung ini dapat mendorong perasaan ingin tahu pengunjung blog anda.



2) GUNAKAN PERKATAAN YANG MENARIK


. Gunakan perkataan yang menarik minat pelawat blog anda. Gunakan perkataan seperti Anda, Ultimate, Percuma, Master, Kuasa, Discovery, Mudah, Jaminan, Cinta, Wang, Baru, Saintifik, Keuntungan, Terbukti, Incredible, Keputusan, Discover, Breakthrough, Rahsia, Swasta, Tunai, terkejut, Shocking, diturunkan, terbongkar, Tersembunyi, Menarik, panas dan sebagainya. Berhati-hati supaya tidak keterlaluan lebih2 lagi apabila ia datang kepada perkataan emotif.


3) BERITAHU PELAWAT ANDA APA YANG PERLU DILAKUKAN.

Ini berbeza daripada reverse psychology, kerana dalam teknik ini kita akan mendorong pelawat bertindak atas arahan seperti 'Klik Di sini Sekarang'. Pengunjung2 blog akan mempunyai rasa ingin tahu apabila anda menyuruh mereka klik, ini dapat mendorong mereka untuk klik iklan anda.

















0 comments:

Post a Comment